www.kryfokamari.blogspot.com

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

"Ξαναγυαλίζουν" τα Airbus της πρώην Ολυμπιακής


Από τα τέλη του 2009 προσπαθεί το Δημόσιο να βρει αγοραστές για τα τέσσερα αεροσκάφη Airbus Α340-300 της πρώην Ολυμπιακής αεροπορίας, ωστόσο το εγχείρημα, που βρέθηκε αντιμέτωπο με σειρά παλινωδιών, έχει στεφθεί με αποτυχία. Πλέον ο στόχος είναι για τα τέσσερα αεροπλάνα, που παραμένουν καθηλωμένα στο Satellite terminal του Ελ. Βενιζέλος, να βρεθεί αγοραστής το 2012, με πηγές που παρακολουθούν εκ των έσω τη διαδικασία να κρατούν «μικρό καλάθι».

Η «προίκα» του ιστορικού αερομεταφορέα είχε αποτιμηθεί το 2009 προς 180 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2010 ο τότε υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου είχε θέσει ως κατώτατη τιμή πώλησης τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Η αμερικανική εταιρεία Cirrus, αν και είχε πλειοδοτήσει, προσφέροντας 95 εκατομμύρια ευρώ, αποσύρθηκε και ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος αρχές του 2011.

Έτσι η διαδικασία -για την οποία είχαν προσληφθεί ως σύμβουλοι η Lazard & Co Limited, η Howrey LLP και η The Aircraft Value Analysis Company- ξεκίνησε από το μηδέν, με το χρονοδιάγραμμα
ολοκλήρωσής της να ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2011, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο.

Ο διαγωνισμός πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών είχε ξεκινήσει το Δεκέμβριο του 2009, επαναπροκηρύχθηκε έναν χρόνο αργότερα και κηρύχθηκε άγονος πριν από περίπου 12 μήνες.

Ωστόσο, οι παραπάνω «απόπειρες» οδηγούν στην μείωση της αξίας των τεσσάρων αεροσκαφών-κατ’εξακολούθηση σε μικρότερα έσοδα για το Δημόσιο- που εκτελούσαν δρομολόγια προς τις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Πλέον η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων έχει αναθέσει στην Sl engineering & Services το έργο της αποτίμησης της αξίας των Airbus. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τα έσοδα που θα καταλήξουν στα κρατικά ταμεία θα είναι χαμηλότερα από 95 εκατ. ευρώ, όσα δηλαδή είχε προσφέρει η Cirrus.

Τα τέσσερα αεροσκάφη, που είχαν αγοραστεί το καθένα περίπου προς 140 εκατ. ευρώ, μισθώνονταν από το Δημόσιο στην πρώην Ολυμπιακή μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2009, οπότε ιδιωτικοποιήθηκε ο κρατικός αερομεταφορέας.
Τον περασμένο Απρίλιο, στο πλαίσιο σχετικής επερώτησης, ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, κ. Κοραντής είχε προτείνει, την μετατροπή των τεσσάρων Airbus σε αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού. Ωστόσο, ο τότε υπουργός Άμυνας είχε επισημάνει ότι «δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί ο αριθμός των απαιτούμενων αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού».

Το μηνιαίο μίσθωμα στάθμευσης των αεροσκαφών στο Ελ. Βενιζέλος αγγίζει τις 100.000 ευρώ, ενώ το κόστος συντήρησής τους είναι αρκετά υψηλό.

Ας σημειωθεί ότι για ορισμένους η, έως σήμερα, αποτυχία πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών, που δεν έχουν τα προβλήματα άλλων κρατικών assets π.χ. ακίνητα, είναι χαρακτηριστική περίπτωση της αδυναμίας του Δημοσίου να εκτελέσει ολοκληρωμένα το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: